Resultatene for det fjerde NM i Facebook for Kommune-Norge offentliggjøres torsdag 13. mars

9. mars, 2014

Tallene er klare og tiden er straks inne for offentliggjøring av det fjerde NM i Facebook for Kommune-Norge. Denne gangen konkurrerer hele 291 kommuner og 16 fylkeskommuner om gull, sølv og bronse i de seks kategoriene

Alf Tore MelingSkrevet av Alf Tore Meling, analytiker, strategi- og kommunikasjonsrådgiver i det uavhengige kommunikasjonsbyrået I all offentlighet. Alf Tore Meling er medforfatter av bøkene Sosiale medier i all offentlighet (2011) og Krisekommunikasjon 2.0 (2012) samt medforfatter av KS sitt Veikart for sosiale medier i Kommune-Norge (2012). I 2011 etablerte han Eksempel kommune. Han er også fag- og prosjektansvarlig for utredningen Sosiale kommuner 2013.

Les også:

Vinnerne offentliggjøres torsdag 13. mars

Det ligger et omfattende tallmateriale bak denne kåringen der landets 307 kommuner og fylkeskommuner, med helhetlig offisiell facebookside, rangeres inn i seks kategorier – basert på facebookstatistikk for perioden fra og med 5. februar 2014 til og med 6. mars 2014 (Innsikt) holdt opp mot Statistisk Sentralbyrås tall for folkemengde per 1. januar 2014.

Vinnerne av gull, sølv og bronse – i de seks kategoriene – offentliggjøres torsdag 13. mars.

Innlegget fortsetter under illustrasjonen

Illistrasjon NM i Facebook for kommune-Norge, våren 2014

Her er de seks kategoriene og kategorivinnerne fra september 2103:

KATEGORIENE GULLVINNERE
1: Antall likere Sarpsborg kommune
2: Andel likere Utsira kommune
3: Antall snakker om Rissa kommune
4: Andel snakker om Åseral kommune
5: Vekst likere (antall) Sandnes kommune
6: Vekst likere (andel) Rauma kommune

Hvorfor NM i Facebook? Hvem konkurrerer?

Konkurranse er både moro og nyttig. Hensikten med dette vennskapelige og uformelle norgesmesterskapet er ene og alene å synliggjøre, motivere og inspirere. Bak alle tallene og rangeringene ligger det masse spennende kunnskap. Kvalitative dypdykk anbefales for de av kommunene og fylkeskommunene som virkelig vil lære – og bli bedre.

NM i Facebook for Kommune-Norge gjennomføres av I all offentlighet.

Hele Kommune-Norges facebookrapport, våren 2014

Rangeringene av de 307 kommunenene og fylkeskommune – inn i de seks kategoriene – publisers av I all offentlighet i rapporten Hele Kommune-Norges facebookrapport, våren 2014. Rapporten anbefales som benchmarkingverktøy og selges eksklusivt til kommuner og fylkeskommuner for kroner 595,- per rapport. Kommuner og fylkeskommuner som besvarte forundersøkelsen og/eller hovedundersøkelsen til utredningen Sosiale kommuner 2013, gis 25 prosent i rabatt – som takk for innsatsen.

Mer info følger.

Med vennlig hilsen
Alf Tore Meling
atm@ialloffentlighet.no
4176347